مدیر حج و زیارت استان خراسان رضوی گفت: ۶۶ هزار و ۵۴۴ نفر برای پیاده‌روی و سفر اربعین حسینی از این استان تاکنون در سامانه «سماح» ثبت‌نام کرده‌اند.

بیش از ۶۶ هزار متقاضی سفر اربعین‌حسینی در خراسان‌رضوی ثبت‌نام کردند

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام مهدی شجاع افزود: ثبت نام سفر اربعین حسینی در خراسان رضوی از ابتدای محرم امسال در سامانه سماح ( ساماندهی مشتاقان ایام حضور در اعتاب مقدسه) آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: ۴۲ هزار و ۶۳۲ نفر از متقاضییان زیارت اربعین حسینی مرد و بقیه زن هستند.

مدیر حج و زیارت استان خراسان رضوی ادامه داد: خروجی زائران این استان از طریق هوایی و ۶ مرز زمینی شامل «مهران، خسروی، شلمچه، چذابه، باشماق، تمرچین» انجام خواهد شد که بیشترین انتخاب مرز خروجی زائران خراسان رضوی مرز مهران با ۵۲ هزار و ۱۳۴ نفر متقاضی است.

وی اظهار کرد: پس از آن بیشترین انتخاب مرز خروجی زائران استان خراسان رضوی مربوط به مرز خسروی با هفت هزار و ۱۷۴ متقاضی، مرز شلمچه با چهار هزار و ۶۵۰ متقاضی، سفر از طریق هوایی سه هزار و ۶۴۱ متقاضی، مرز چذابه با هزار و ۷۴۷ متقاضی، مرز باشماق با ۲۳۷ متقاضی و مرز تمرچین با ۱۴۲ متقاضی است.

حجت الاسلام شجاع خاطر نشان کرد: همچنین بیشترین میزان ثبت نامی بر اساس وسیله نقلیه برای متقاضیان سفر اربعین حسینی مربوط به وسیله شخصی با ۳۴ هزار و ۹۸۱ متقاضی است و بقیه موارد به ترتیب متقاضی سفر با اتوبوس، قطار، هواپیما و سایر موارد هستند.

به گفته وی، نخستین خروجی برای سفر اربعین حسینی از مرزها، در تاریخ ۱۷ مرداد ماه امسال خواهد بود.

وی بر انتخاب بسته بیمه ای هنگام ثبت نام همه متقاضیان اعزام به اربعین تاکید کرد و گفت: استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی در کشور عراق هزینه‌های بالایی دارد و زائران بایستی در راستای تسهیل‌سازی دریافت خدمات و کاهش هزینه با انتخاب یکی از بسته‌های بیمه‌ای ۸۰۰ هزار ریالی، ۹۰۰ هزار ریالی و یا یک میلیون ریالی، این فرآیند را کامل کنند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.